söndag 10 maj 2015

Vägen till stallet

Våren kan orsaka en stilla förtvivlan. Förtvivlan över ens egen lilla taniga kropp som inte orkar utföra speciellt mycket arbete på en trädgårdsdag. Och förtvivlan över att motparten, så att säga - är så mycket starkare.

Men, jag njuter också. Vår tomt lyser som en sol på långt håll av alla gullvivor och tulpaner.

Och varje gång jag åker till stallet för att umgås med min islandshäst Jupiter från Ådalen så njuter jag av andras arbete. Vackrare väg finns knappt.

Så här ser allén till Breds kyrka ut just nu:



13 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin väg. Björkarna är jättevackra! Förstår att du njuter.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Vackert, med vita björkar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker väg! En fin björkallé. Jag förstår att du njuter.

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker väg! En fin björkallé. Jag förstår att du njuter.

    /Anja

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker allé att köra igenom. Njutning under alla årstider, kan jag tänka. Men visst är det något speciellt med vårträd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag har gått och väntat en evighet på små fjuniga ljusgröna blad på allén. En njutning i sig.

      Radera
  6. Vilken vacker väg! Ja, och underbar bild som tål att klickas upp =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Mycket vackert. Inte dumt när själva resan är en upplevelse i sig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket värt, en liten minimeditation. :-)

      Radera