söndag 16 mars 2014

Trevligt folk av lagom längd



Det här är alltså den enda bilden jag tog efter en helg fylld av umgänge med härliga trädgårdsmänniskor, besök på Ulriksdals trädgårdar och senare på releasefesten för boken Trädgård i kruka.

Det är ju inte klokt, men så är det.

Vi är fyra fantastiskt barnsliga, eller jag menar spontana och naturliga kvinnor där jag är den längsta i gänget. Det säger inte så mycket.

Vi har träffats många gånger på varandras bloggar, i fjol träffades vi allihop live när vi åkte till Chelseas hundraårsjubileum. Sedan dess är vi: trädgårdsföreningen Pygméklubben.

Av ren livsglädje snäppte vi med fingrarna och beställde en helflaska Laurent Perrier champagne i London. 700 spänn. Lite snopet men också väldigt kul.

Så här på årsmötet i vår förening så nöjde vi oss med lite billigare rosa bubbel och bubbel med mer vanlig färg.

Jag är så glad för det är inte så lätt att få nya kompisar som vuxen. Nej, jag är inte osocial eller blyg eller så. Som småbarnsföräldrer kan man ju alltid träffa andra småbarnsföräldrar. Å andra sidan kan man som trädgårdsintresserad träffa andra trädgårdsintresserade. Viva nörden helt enkelt!

13 kommentarer:

  1. Kärlek i mängder och länge leve brännaren och en höjd under 1.60 :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså. Jag satt på tåget hem och skrattade. Det ska ensamåkande tanter inte göra. Då tycker dom som sitter runt om att det blir lite konstigt. KRAM!

      Radera
    2. Fniss.. kan tänka mig det.. ;)

      Radera
  2. Kul att se vem som"döljer sig" bakom bloggen. Hoppas jag känner igen dig nästa gång :) För kort att bli fotomodell och för lång att bli medlem i er klubb...men nörd, jajamen, det räknas jag nog som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju inte hunnit med att skriva alla paragrafer i våra stadgar, men nog är jag öppen för lite hedersmedlemmar. :-)))

      Radera
  3. Tack för en fantastisk helg! Och visst är det väldigt svårt att få nya vänner senare i livet ! Njuutbart :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och tack själv fining! Jag hade alltså träningsvärk i magmusklerna kände jag när jag kom hem. Mycket trevlig känsla. KRAM!

      Radera
  4. Pygméklubben - sikke et herligt navn - og spændende at mødes også i virkeligheden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner mig rik när jag samlar på mig härliga människor av lagom längd - och andra. Verkligen en jättebonus med att blogga!

      Radera
  5. Underbart med en längd som förenar. Mitt förra jobb var i lokaler med valvbågar (Nordiska museet ;). Där jobbade jag med ett gäng som alla smärtfritt gick under. Det var som om det ingick i anställningsvillkoren. Och ja, vi hade roligt!

    SvaraRadera
  6. Tack för en fantastisk helg! Nu måste vi se till att träffas lite oftare.
    Stor kram till dig, fantastiska människa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. KRAAAAAMMMM! Ni får komma och titta på min massakerträdgård, vår/försommar är bäst. Och så får ni kolla in en rödhårig kille också, som bonus.

      Radera