onsdag 1 maj 2013

Tror inte jag kan sova inatt

Hur ofta är du så där glad att det bara skvillrar i magen?

Allt bara liksom skvalpar runt inuti dig, och får inte riktigt plats. Känslorna liksom skvimpar över på något mysko vis.

Jag har köpt en häst! Eller, är överens om pris och så. Banklån är fixat för jag har inte råd att köpa kontant. Nu ska en veterinär besiktiga hästen.

Stallplats ska jag hyra av grannen. Oj!

Hjälp.

Har googlat om hur ryttarens sits, alltså hur man sitter på hästen och om hur bra man är på att balansera på hästen påverkar djuret. Och hur man kan förstöra det hästen redan lärt sig. Oj.

Det känns stort det här. Skvillrigt, dallrande, skvompigt jättestort. Blir livrädd och jätteglad.

26 kommentarer:

  1. Grattis! Va kul! Det kommer säkert gå jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det tror jag med. Fast jag känner mig som om jag är fem år och det är julafton i morgon. (I morgon = en evighet bort) :-)

      Radera
  2. Grattis! Låter som en dröm :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog en dröm sedan länge. Ett gammalt hästintresse slog plötsligt ut i full blom! :-)

      Radera
  3. Men så roligt!
    Grattis!
    Det kommer att gå jättebra :=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mycket omtumlande, mycket roligt!

      Radera
  4. Gratulerer så mye! Det er jo fantastisk. Skjønner godt at du er oppspilt:) Du går en fin tid i møte nå. Gleder meg til å få se bilder av henne. Lykke til. Plutselig er det i morgen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite grusigt i ögonen är det allt idag, men humöret är på topp! :-)

      Radera
  5. Hoppas natten går fort för dig!!! grattis till att vara hästägare och lycka till på färden.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. En häst var väl ett fint nytt familjemedlem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Oj, oj, oj. Katterna ska få en lillebror! :-)

      Radera
  7. Kunde du sova i natt? Du kanske "tuppade av" av ren utmattning!? Vad spännande det låter med en häst i familjen.
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det var väl mer modell grillad kyckling på spett på mig. Men det gör inget. Allt är bara härligt och kul! :-)

      Radera
  8. Gratulerer så mye med nytt husdyr! Det må være spennende å kjøpe det. Jeg har alltid vært redd hester for de er så store, men synes at de er veldig vakre. Jeg har ridd på en islandshest en gang og det likte jeg veldig godt. Lykke til med hesten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns faktiskt bara bättre och bättre. :-)

      Radera
  9. Gratulerer med nytt familiemedlem! :-D Hester er jo virkelig flotte dyr - og du kommer nok til å bli veldig knyttet til den. Jeg gleder meg til å se bilder av den i et senere innlegg!
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stein. Ja, min man är rädd för att hästen ska sitta i soffan med oss på kvällarna. Det brukar gå så med våra djur. :-)
      Självklart ska han inte det svarar jag då. :-))))

      Radera
  10. Grattis till häst köpet, kommer gå kanonbra! hästar är underbara djur, här hos mig har vi nu 7 st, 2 är mina eller en är dotterns och en är mitt avels sto! resten är inhyrda! ska bli kul att följa dig å nya medlemmen! Kram Iréne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt, du är ju rik på hästar! Jag är galet nervös men samtidigt så förväntansfull och spralligt glad som jag inte varit på jag vet inte hur länge. :-)

      Radera
  11. Men! :D Grattis :) Kul!
    När det handlar om roliga saker GÖR det inget att man inte kan sova ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Gick med grusiga ögon i dag, men med ett fånigt leende på läpparna. :-)

      Radera
  12. Men Guud så roligt! Du har ju drömt om en pålle och snart så har du en alldeles egen! Jag läser detta dagen efter så jag undrar om du lyckades sova eller om du bara "rusade" omkring :)

    Grattiskramar från Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk dig en grillad kyckling på spett. Så ungefär. 200 varv i minuten. Idag stod jag som en 12-årig stalltjej och valde bland hästborstar och andra nyttiga saker (i glada färger!) som varje medveten hästägare måste ha.

      Radera
    2. :D Så underbart det måste vara! Köp massor av roliga saker nu!
      Kan se dig på spettet, ha ha haaa!

      Radera
  13. Så spennende! Jeg ønsket meg hest i tenårene, senere har jeg tenkt at det fort kan bli for krevende og dyrt.. Jeg elsker å se at mennesker følger drømmen sin, gratulerer!

    SvaraRadera