tisdag 5 juni 2012

Nästan vit akleja

Akleja var det första jag lyckades fröså. Jag öste ut frön i rabatten framför ytterdörren och trodde att jag misslyckats när inget tittade upp samma sommar.

Det blev utdelning sommaren därpå istället.

Nu har jag flyttat runt på en del. En knubbig och fylld rosa Nora Barlow har blivit sällskapsdam åt en pion i en annan rabatt. Men den här nästan vita, namnlösa sorten får lysa vid entrén. Vit, med lite rosa i. Börjar allvarligt fundera på om jag är inne i en tantkris, jag har varken haft smak för det skira, romantiska eller rosa - förrän nu. :-)




6 kommentarer:

  1. Skir romantiskt rosa är underbart:)). Jättefin akleja, man kan inte få för många av dem.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag avundsjuk...jag hade flera vita aklejor förr-förra året och sådde från av dem i min Baby-pallkrage.. satte ut dem i rabatterna och i år blommar de...... inte en enda vit :(

    Ha en skön förhoppningsvis ledig trädgårdsdag i morgon!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Aklejor är fina, välkommen som följare hos mig. Ha en skön nationaldag. /Marika

    SvaraRadera
  4. Men Akleja är ju bland det underbaraste som finns!!!
    Hittade en planta för ett år sedan i vår stenmur. I höstas hittade jag att den fröat av sig(men jag hade inte sett den blomma). Nu hårdbevakar jag dem och det är stora knoppar i plantorna. Den kommer att blomma vilken dag som helst och det ser ut som att det är vita eller gula blommor :-)
    Ha det gott
    Nilla (nillasgarden.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nilla! Visst är det kul att gå och speja på det som komma skall. Nästan lika roligt som när det verkligen blommar. :-)

      Radera